2024-11-26
OBSŁUGA KLIENTÓW I PODEJMOWANIE GOŚCI | FIZJOLOGIA DEGUSTACJI I PRECEPCJA WINA | WINO - KOMPLEKSOWA SPECYFIKA PRODUKTU
Akademia EnoRozwoju, Winnica i Wino oraz Enoportal zapraszają na cykl specjalistycznych warsztatów szkoleniowych z zakresu enoturystyki, pracy z winem jako produktem oraz specyfiki sposobów podejścia do sprzedaży i prezentacji wina klientowi.
Cykl składa się z trzech, sześciogodzinnych spotkań szkoleniowych, które razem stanowią kompendium wiedzy niezbędnej do skutecznego funkcjonowania na rynku polskiego wina i enoturystyki. Przedstawiają one szereg zagadnień wyjaśniających specyfikę produktów winiarskich. Bazują na wszechstronnym podejściu do tematu: od kwestii typowo technicznych i analitycznych, przez wyjaśnienie fenomenu percepcji wina, po tak zwane umiejętności miękkie w kontaktach z konsumentami.
To jedyne tego typu szkolenie na polskim rynku.
Prowadząca: KATARZYNA KORZEŃ
Dr nauk biologicznych, inż., z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z winem, w unikatowy, wszechstronny sposób; od prowadzenia własnej winnicy i produkcji wina (uprawa winorośli i winifikacja), przez promocję i marketing oraz enoturystykę, po analizę sensoryczną wina i jego ocenę techniczną. Katarzyna zajmuje się między innymi takimi zagadnieniami jak: percepcja wina w ujęciu neuroenologicznym, specyfika wpływu chemii wina na jego odbiór sensoryczny, kontekst kulturowy i emocjonalny w percepcji wina oraz fizjologiczne i chemiczne podstawy łączenia wina z jedzeniem. Jest założycielką i redaktorką EnoPortalu – strony internetowej poświęconej polskiemu winu, winiarstwu i enoturystyce. W ramach Akademii EnoRozwoju edukuje oraz doradza producentom wina. Współtworzyła Winnicomanię – unikalne przedsięwzięcie zajmujące się polską enoturystyką w praktyce. Organizuje i współorganizuje imprezy i festiwale winiarskie. Polskie winnice zna bardzo dobrze, a wino postrzega i przedstawia w jedyny w swoim rodzaju, niezwykle kompleksowy i wszechstronny sposób. Jest przewodniczącą Zarządu Polskiego Klastra Enoturystycznego, członkinią Stowarzyszenia Sommelierów Polskich, Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Kulinarnej i stowarzyszeń winiarskich.
Jest autorką książki „POLSKIE WINO. Ludzie. Miejsca. Historie.”, jedynej w swoim rodzaju pozycji wydawniczej pokazującej polskie wino i winiarstwo przez pryzmat miejsc, w których wino powstaje oraz historii ludzi, którzy je tworzą.
OBSŁUGA KLIENTÓW I PODEJMOWANIE GOŚCI
Warsztaty dla: wścieli i pracowników winnic.
Cel uczestnictwa w warsztatach: zdobycie kompleksowej wiedzy na temat specyfiki sprzedaży, prezentacji serwowania wina w winnicy, planowania i wdrażania oferty enoturystycznej, obsługi klientów, podejmowania gości i organizacji imprez w winnicy.
Warsztaty złożone z dwóch bloków tematycznych:
1. WINO i inne przyjemności – specyfika i prezentacja produktu
2. SPOTKANIE przy winie – enoturystyka w praktyce
Koszt uczestnictwa w warsztatach: 680 zł
Cena obejmuje:
- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)
- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji
- przerwę kawową
- lunch
- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej
FIZJOLOGIA DEGUSTACJI I PRECEPCJA WINA
Warsztaty dla: wścieli i pracowników winnic oraz pracowników branży HoReCa zajmujących się sprzedażą i promocją wina.
Cel uczestnictwa w warsztatach: poznanie specyfiki fizjologii degustacji i percepcji wina w celu poprawienia swoich zdolności oceny i prezentacji wina oraz bardziej efektywnej pracy z klientem/konsumentem.
Najważniejsze tematy:
- funkcjonowanie i rola poszczególnych zmysłów w degustacji wina (i jedzenia); węch, smak, wzrok, dotyk, słuch
- degustacja wina jako doznanie multisensoryczne - elementy neuroenologii
- specyfika ludzkich zmysłów w kontekście percepcji wina i jedzenia
- odbieranie bodźców oraz ich przetwarzanie przez układ nerwowy
- znaczenie psychiki w percepcji i funkcjonowaniu zmysłów
- postrzeganie smaków i aromatów
- rozpoznawanie smaków i aromatów
- zapamiętywanie smaków i aromatów
- czynniki wpływające na ludzką percepcję (wewnętrzne i zewnętrzne)
- uczenie się i ćwiczenie percepcji
- optymalne warunki degustacji
- podstawowe zasady serwowania oraz przechowywania i transportu wina
- przygotowanie miejsca i akcesoria do degustacji wina
- temperatura serwowania wina, kieliszki, dodatkowe elementy techniczne
- degustacja wina – ocena wyglądu, zapachu i smaku
- czynniki wpływające na percepcje i ocenę wina
- techniki degustacyjne
- złożoność smaków i aromatów wina
- elementy składające się na odbiór i jakość wina (kwasowość, odczucie słodyczy, zawartość alkoholu, gorzkość, cierpkość, dwutlenek węgla - bąbelki, cielistość, długość, balans, dojrzałość)
- sens degustacji i oceny wina
- znaczenie konkursów winiarskich
- oceny, rankingi, krytyka winiarska
- mówienie i pisanie o winie
- stosunek jakości wina do jego ceny
- historia jedzenia i picia (kontekst sensoryczny i kulturowy)
- tradycja łączenia wina i jedzenia
- właściwości fizyczne i chemiczne wina oraz produktów spożywczych (ciężar, intensywność, tekstura/struktura, aromaty)
- podstawowe zasady łączenia jedzenia z winem
- wino w kuchni
- wyjątki od reguł i eksperymenty
- sensoryczne pewniaki i sprawdzone sposoby na maksimum przyjemności degustacyjnej
- łączenie polskiego jedzenia i polskiego wina
Koszt uczestnictwa w warsztatach: 680 zł
Cena obejmuje:
- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)
- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji
- przerwę kawową
- lunch
- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej
WINO - KOMPLEKSOWA SPECYFIKA PRODUKTU
Warsztaty dla: wścieli i pracowników winnic, pracowników branży HoReCa zajmujących się sprzedażą i promocją wina.
Cel uczestnictwa w warsztatach: zdobycie kompleksowej, usystematyzowanej wiedzy na temat wszystkich najważniejszych aspektów wina jako produktu spożywczego oraz kontekstu historycznego i kulturowego wina, w celu bardziej efektywnej promocji i prezentacji wina oraz skuteczniejszej sprzedaży i promocji wina, dzięki umiejętnej pracy z klientem/konsumentem.
Najważniejsze tematy:
- czym jest wino - aspekt historyczny, kulturowy i fizyczny
- wino jako roztwór chemiczny
- najważniejsze związki chemiczne w winie (ze szczególnym uwzględnieniem substancji lotnych)
- podział/rodzaje win – aspekt produkcyjny i sensoryczny
- specyfika winorośli i jej owoców
- smaki i aromaty w winie w ujęciu systematycznym (wg. specyfiki sensorycznej oraz wg. genezy)
- „wady” wina i inne nieprzyjemności degustacyjne
- powstawanie smaków i aromatów win – aspekt uprawowy
- powstawanie smaków i aromatów win – aspekt winifikacyjny
- znaczenie drewna (beczka, klepka, wióry, dodatek tanin)
- dynamika chemiczna „dojrzewania wina”
- serwowanie wina – podstawy techniczne oraz kontekst „opowieści”
- charakteryzowanie i opisywanie wina
- style wina; specyfika ich promocji i sprzedaży oraz serwowania i zastosowania konsumpcyjnego
- preferencje konsumentów dotyczące stylów i cech wina
- wpływ wina na fizjologię i zdrowie człowieka
Koszt uczestnictwa w Szkoleniu: 680 zł
Cena obejmuje:
- 6 godzin zajęć (teoria + praktyka)
- akcesoria szkoleniowe i materiały pomocnicze, w tym wino i produkty spożywcze do degustacji
- przerwę kawową
- lunch
- materiały szkoleniowe w formie cyfrowej
Pakiet wszystkich trzech Warsztatów: 1780 zł